W ramach usługi proponujemy następujący zakres:

  • sporządzanie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia nieruchomości oraz dokumentacji technicznej,
  • rejestracja wspólnoty w GUS i Urzędzie Skarbowym oraz założenie w imieniu wspólnoty rachunku bankowego (zgodnie z udzielonym  pełnomocnictwem) i dokonywanie wszelkich rozliczeń poprzez ten rachunek,
  • zawieranie umów z dostawcami mediów ( w ramach udzielonego pełnomocnictwa),
  • negocjowanie najkorzystniejszych warunków oraz zawieranie umów z wykonawcami oraz towarzystwami ubezpieczeniowymi w ramach udzielonego pełnomocnictwa,
  • nadzór nad właściwym wykonywaniem prac porządkowych i konserwacyjnych,
  • prowadzenie ewidencji właścicieli lokali,
  • organizowanie zebrań właścicieli nieruchomości,
  • wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń właścicielom lokali,
  • prowadzenie wszelkiej korespondencji wspólnoty,
  • rozliczanie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty,
  • opracowywanie rocznych planów gospodarczych,
  • rozliczanie mediów – częstotliwość ustalana pomiędzy stronami,
  • obsługa księgowa wpłat właścicieli lokali oraz terminowe regulowanie zobowiązań wspólnoty,
  • windykacja zaległości przedsądowych,
  • przygotowywanie dokumentów potrzebnych do prowadzenia sprawozdawczości podatkowej zgodnie z obowiązującym prawem.
  • realizacja przepisów ustawy Prawo Budowlane (zlecanie obowiązkowych przeglądów technicznych),
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego,
  • organizowanie realizacji zaleceń pokontrolnych,
  • organizowanie bieżącej konserwacji oraz napraw,
  • organizowanie usuwania awarii,
  • przygotowywanie planów remontów,
  • pośrednictwo w przygotowywaniu dokumentacji technicznej niezbędnej do przeprowadzenia remontu lub modernizacji,
  • pośrednictwo w pozyskaniu dodatkowych źródeł finansowania remontów – przygotowanie dokumentacji kredytowej wspólnoty dla banku,
  • pośrednictwo w pozyskaniu i wyborze najkorzystniejszych ofert na wykonanie robót budowlanych.
  • opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty  (m.in. regulaminy, statut),
  • opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów,
  • reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
  • współpraca ze sprawdzoną Kancelarią Radcy Prawnego w zakresie prowadzenia spraw sądowych.

Cena za administrowanie jest możliwa do określenia po dokładnym omówieniu zakresu usługi i uwzględnieniu parametrów budynku (liczby lokali, przeznaczenia budynku, jego stanu technicznego itp.).

Nasze usługi dotyczą administrowania nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych, administrowania nieruchomościami mieszkaniowymi i mieszkalnymi na terenie Rybnika.